PAR NG je přibližovací radar, který poskytuje důležitou a nepostradatelnou podporu pro řízení přiblížení a přistání různých letadel, včetně nouzového přistání v důsledku selhání avioniky nebo letadlové techniky. Radar využívá aktivní elektronické skenovací antény (AESA) jak v azimutálním, tak ve výškovém sektoru, které umožňují provoz technologie bez mechanického pohybu antén. Radar splňuje příslušné standardy ICAO a dodržuje dokument NATO Vision, podle kterého bude technologie PAR přibližovacích radarů používána alespoň do roku 2040.
PAR NG je určen pro detekci cílů, jako jsou letadla, pozemní objekty a meteorologické formace. Zjištěné informace se zobrazují na obrazovkách pracovišť a radarové informace se přenášejí na vzdálená pracoviště ATC. Radar je zvláště důležitý v situacích, kdy má pilot omezený dohled např. kvůli mlze, dešti a dalším povětrnostním situacím, včetně nouzového přistání v důsledku selhání avioniky nebo letecké techniky. V této situaci musí radar poskytnout řídícímu přiblížení radarovou informaci s maximální kvalitou doplněnou počítačovým vyhodnocením rychlosti, odchylkami od sestupové dráhy, linie kurzu, vzdálenosti od předchozího a dříve se přibližujícího letadla, a tak podobně.
Klíčové vlastnosti
Konstrukce Radaru PAR NG je plně modulární a používá plně zálohované radarové řešení včetně systému komunikace se vzdáleným pracovištěm. Radar funguje jako plně samostatná jednotka. Azimutální i výšková anténa obsahuje 16 vysílacích/přijímacích modulů, které řídí 256 anténních elementů. Antény nabízí provozní režim v lineární nebo kruhové polarizaci. Spolehlivost systému a provozní parametry jsou zaručeny i při výpadku jednoho modulu.
Systém PAR NG zahrnuje interní diagnostiku BITE, která umožňuje rychlou a přesnou identifikaci vadného bloku radarového systému.
Mobilní verze radaru PAR-E mobile splňuje kontejnerový standard ISO 1C s mezinárodní certifikací CSC. Toto řešení nabízí široké možnosti přepravy – silniční, lodní, železniční a letecké.
- Anténní systém (AESA)
- Kabina radarového vybavení
- Napájecí jednotka – diesel generátor, UPS jednotka
- Protipožární systém
- Bezpečnostní elektronický systém
- Zobrazení analogového – RAW (AD) a selektivního (MTD) videa
- Zobrazení digitálních dat PLOTů a TRACKů
- Lokální a vzdálený monitorovací a ovládací systém
Základní parametry
- Přesný přistávací radar pracující v pásmu X
- Dosah až 40 km
- Nízké nároky na údržbu
- Princip elektronického skenování AESA včetně kruhové polarizace
- Standardizovaná přeprava ISO 1C s CSC certifikací